top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תMORAN FARHI

טיפול בגור חדש




גור כלבים המצטרף אל המשפחה הוא ייצור רך ומתוק המעורר התרגשות רבה ומוסיף שמחה והתלהבות, עבור אנשים בוגרים ועבור ילדים. הטיפול בגור עשוי להיות מאתגר בחודשים הראשונים, בדומה לתינוק חדש בבית.


השלב הראשוני עם הבאת הגור או אף בטרם להבאתו, הכינו את הבית לקראתו וייצרו סביבה נעימה עבורו. גור הכלבים זקוק למקום משלו, בו יוכל לישון ולרבוץ בנוחות. מומלץ לקבוע מקום פינתי ושקט, שכן גורים זקוקים לשעות שינה מרובות. אין למקם את פינת הגור בסמיכות לפתח יציאה או מרפסת שמש, הן כדי לשמור על סביבה חמימה והן כדי למנוע את בריחתו החוצה בכל פעם שהדלת נפתחת.


חשוב לזכור שגורי כלבים אוהבים לכרסם, פעולה אשר נועדה לחזק את השיניים החדות והצומחות שלהם. נעליים, צעצועי ילדים, כריות ופרטי נוי אשר נמצאים במקומות נמוכים ונגישים יש לאסוף, להרים ולהסתיר מעיניו ומשיניו כחלק נוסף מהכנת הבית.


גם שטיחים יהפכו בשלב זה מיותרים, עד לסיום תהליך הגמילה של החבר החדש, מסיבות מובנות.


לעומת זאת, זה הזמן לרכוש לשובב משחקים, צעצועי נשיכה וכדורים שיאפשרו לו להוציא אנרגיה ולהשתולל, מה שגורים זקוקים לו במיוחד.


שעות השינה של הגור הם נושא כאוב בדיוק כמו שעות השינה של תינוק. מחד גיסא הם מרבים לנמנם וזקוקים לשינה ולמנוחה כחלק מתהליך הגדילה הטבעי שלהם. מאידך גיסא שעות השינה שלהם לא תמיד יהיו תואמים לאלה שלכם. חשוב לייצר עבורם בהדרגה שגרה המותאמת לשגרת הבית, ליצור אווירת שינה ושקט החל משעות הערב, לא לשתף פעולה ולשחק בשעות השינה, וכן להרבות במשחק ובטיולים שיעייפו את הגור בשעות היום. חשוב לזכור שכלבים מטבעם ישנים שעות רבות יותר ושנתם קלה יותר, ועל כן אין למנוע ממנו מנוחה לאורך שעות היום, אלא לסייע לו בהסדרת השעות.


עם קבלת הגור, בין אם מידיים פרטיות ובין אם מעמותה (שלעתים מוסרת אותו לאחר תהליך חיסונים ראשוני) חשוב לפנות למרפאה ווטרינרית, לבדיקה כללית, להתרשמות ולהתייעצות וכמובן לתכנית חיסונים, בהתאם לצורך.


ואחרי כל הללו, הדבר החשוב ביותר לו הגור שלכם זקוק הוא אהבה, ליטופים ותשומת לב, וממנה גם ישיב לכם בשפע.

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page