אילו סוגי חיסונים לכלבים מתבצעים במרכז וטרינרי פסגות?

חיסון לגורי כלבים

חיסון משושה - מעניק הגנה לכלב מפני מספר מחלות נפוצות ומדבקות: פרוו, כלבלבת, דלקת כבד נגיפית, שני זנים של עכברת ווירוס פארא אינפלאונזה.

חיסון ראשון ניתן בשלוש מנות:

מנה הראשונה - מומלצת בגיל 7 שבועות.

מנה שנייה - לאחר שלושה שבועות

מנה שלישית - לאחר שלושה שבועות

לאחר מכן יש להקפיד על חיסון משושה מדי שנה

​גור כלבים חשוף במיוחד למחלות ולזיהומים, וזאת בשל מערכת חיסון מוחלשת הקיימת בגופו, ומחסור בנוגדנים טבעיים. מסיבה זו, אין לטייל עם גור כלבים ולחשוף אותו לכלבים אחרים, לצואה או למעשה לכל גורם שעשוי לגרום לו לזיהומים ומחלות. חשוב להיוועץ בווטרינר המטפל ולקבוע סדרת חיסונים ראשונית, שרק לאחריה ניתן יהיה להתחיל ולהוציא את הכלב מחוץ לבית.

חיסון לכלבים בוגרים

1. חיסון כלבת - חיסון כלבים זה הוא חיסון חובה על פי חוק, וכל בעל כלב מחויב לחסן את כלבו. החיסון מגן מפני מחלת הכלבת, שהיא מחלה נגיפית אשר מועברת בנשיכה. מחלת הכלבת היא מחלה קטלנית אשר גורמת לפגיעה במערכת העצבים של הכלב, לשיתוק ואף למוות. יש לחסן את הכלב בחיסון כלבת החל מגיל שלושה חודשים.

2. טיפול מונע כנגד תולעת הפארק - תולעת הפארק היא תולעת נפוצה במדינת ישראל, אשר מסכנת מאוד כלבים. התולעת מתמקמת בוושט וגורמת למסה שיכולה לעבור התמרה סרטנית. במקרים מסוימים תגיע לאבי העורקים ותגרום למוות או לעמוד השדרה ותגרום לשיתוק. ישנם גזעים אשר מגלים רגישות יתרה לתולעת הפארק, אולם ככלל היא מסכנת כל כלב שיבוא עמה במגע. הטיפול ניתן באמצעות זריקה אשר מפחיתה את חומרת ההדבקה וכדאי לתת כל חודשיים זריקה אחת לחודשיים.

3. חיסון שעלת המכלאות - מחלת שעלת המכלאות היא מחלה זיהומית ומדבקת אשר פוגעת בדרכי הנשימה של הכלבים. המחלה מועברת בין כלבים בלבד, ומועברת בצורה טיפתית, ברסס של רוק או שיעול ובליקוק. מחלה זו נפוצה במכלאות, במושבים וקיבוצים, בפנסיונים ובכל מקום בו קיים ריבוי של כלבים ושוטטות. חיסון כלבים זה מומלץ מספר שבועות לפני הכנסה של כלב לפנסיון או כאמור לכלבים באזורים מרובי כלבים.