טיפול בחתולים - כל מה שחשוב לדעת

רבים מאמינים כי אימוץ של חתול בית, בשונה מכלב, אינו מצריך השקעה וטיפול וכי החתול הוא למעשה בעל חיים עצמאי המגדל את עצמו. למרות השוני בטיפול ובצרכים בין חתולים לכלבים, גם לחתול ישנם צרכים, התנהגויות אופייניות ודרכי טיפול בהן מומלץ לנקוט.

טיפול בגור בן עד 4 שבועות

חשוב להבדיל בין גור חתולים לחתול בוגר באופן הטיפול. כאשר מדובר בגור עד גיל שבועות המקום הטוב ביותר הוא לצד אמו הדואגת לצרכיו. במידה ומצאתם גור נטוש, ווידאתם היטב שאימו אינה בסביבה ואינה שבה, עליכם לספק לו תחליפים לחום גופה, להנקה ולעידוד לעשיית צרכיו.

גור חתולים בגיל זה יש להאכיל באבקת חלב ייחודית מהולה במים, בטמפרטורת החדר, באמצעות בקבוק בעל פטמה מותאמת. יש להאכיל את הגור בעדינות, מדי כשלוש-ארבע שעות.

זמן קצר לאחר ההאכלה על מנת לעודד את גור החתולים לעשות את צרכיו, יש להעביר צמר גפן לח על איבריו ולאפשר לו להתפנות.

חשוב לבקר עם הגור בהקדם האפשרי אצל ווטרינר, לבדיקת מצבו ולקבלת טיפול כנגד תולעים ופשפשים. אין לאפשר לגור לצאת החוצה טרם השלמת הטיפול מאחר והמערכת החיסונית שלו חלשה והוא חשוף לחיידקים וזיהומים.

טיפול בחתול בוגר

חתול בוגר הוא עצמאי יותר, בעל חוסן בריאותי במידה ועבר את כל החיסונים והטיפולים הנדרשים, והטיפול הנדרש לו שונה.

לפני הכל, חתול הוא ייצור טריטוריאלי וחשוב לייצר עבורו טרטוריה נוחה ומוגדרת משלו. החתול זקוק לחום רב ועל כן מצע השינה שלו צריך להיות מרופד היטב, רצוי במצע מחמם דוגמת צמר או פליז. מומלץ להניח את מיטת החתול מעל גובה הרצפה, אולם לבחור מקום אליו יוכל להגיע בנקל.

החתול אמנן עושה את צרכיו בבית, בארגז חול מוגדר, אולם ההיגיינה והסביבה חשובה לו מאוד. חשוב לרפד את המצע בחול נקי בגובה כשני שלישים מגובה הארגז, מה שיאפשר לחתול לחפור ולכסות את צרכיו. את הארגז יש להניח במקום פרטי ונגיש לחתול ולהותירו פתוח.

חתול בוגר זקוק לכלי אוכל ומים נקיים ותחלופה גבוהה של המים.

חשוב לדאוג לחתול לכל החיסונים והטיפולים הנדרשים, לשמירה על בריאותו ועל בריאות בני הבית.