למה כדאי שיהיה לכם וטרינר קבוע

בדומה לבני אדם, גם בעלי החיים הביתיים, זקוקים מעת לעת לשירות רפואי, כאשר זה ניתן במרפאה הווטרינרית. כלבים וחתולים, המהווים את החלק ההארי של חיות הבית (למרות שההתייחסות במאמר מתאימה לכל חיית מחמד אחרת, מתוכי ועד חמוס), זקוקים הן לשירותים קבועים לשמירה על בריאותם הכללית ולאיכות החיים, והן לשירותים ייחודיים בהתאם למצבים רפואיים שונים, מחולי ועד פציעה.

בין השירותים השוטפים הנדרשים לחיות הבית:

ביקור ראשוני להיכרות

מתן חיסונים שוטפים על פי תכנית חיסונים מומלצת

מתן טיפול כנגד מזיקים (פרעושים, קרציות)

עיקור/סירוס- טיפול חד פעמי הניתן מסיבות הומניות, בריאותיות והתנהגותיות, בהתאם לגיל ולמצב הרפואי.

שירותים אחרים שעשויים להידרש על פי צורך:

טיפול במחלות קלות- דלקת עיניים, דלקות אוזניים, דמודקס-טפיל העור, שעלת, תולעת הפארק, פנוו, ומחלות נוספות. מחלות אלו לרוב מאובחנות בקלות ובאמצעות תשאול של הבעלים ומטופלות בעזרת טיפול תרופתי בהמלצת וטרינר.

מחלות קשות- למרבה הצער מחלות קשות דוגמת מחלות סרטן, גידולים שונים, ניוון מפרקים, חירשות, הפרעות בדרכי הנשימה ומחלות גנטיות. מחלות אלו אומנם קשות אך אינן גוזרות את דינו של בעל החיים, ובאמצעות טיפול רפואי מקצועי ניתן להקל, לרפא ולשפר את אורח חייו.

פציעות- למרות שחיות המחמד הביתיות שמורות ומוגנות ומקרי הפציעה אצלם נמוכים לאין שיעור מאלה אצל אחיהם החיים ברחובות, גם כלב או חתול בית עשויים להיקלע לתאונה, לקטטה ולאירועים הגורמים לפציעתם. בפציעות אלו פעמים רבות היקף הפגיעה גדול מזה שנראה לעין, וחשוב לטפל במרפאה מקצועית ומתקדמת, בעלת עזרים טכנולוגיים: צילומי רנטגן ואולטרסאונד, בדיקות דם לאיתור זיהומים ועוד.

חשוב מאוד שאת בעל החיים ילווה וטרינר מקצועי ומסור, אשר מכיר אותו היטב, ומנהל רישום של ההיסטוריה הרפואית שלו, למעקב, לאיתור בעיות ותחלואות, ולמתן מענה מקצועי ומהיר בכל עת. וטרינר קבוע מעבר להיבט המקצועי והחשוב, גם ישרה על בעל החיים ביטחון ורוגע, דבר חשוב בעיקר בשעות קשות של חולי ומכאובים.

מרפאת פסגות בראש העין מנוהלת על ידי וטרינרית מומחית בתחומה ומובילה, ד"ר מורן פרחי. במרפאה רמת שירות ואירוח גבוהה במיוחד, עיצוב מרגיע ונעים ומגוון רחב של שירותים הניתנים באמצעות צוות מקצועי ומסור ומיטב הטכנולוגיות והמכשירים הרפואיים המתקדמים ביותר.