מהם המקרים בהם נדרש וטרינר חירום?

עודכן: 17 ביוני 2022

במקרים בהם ניכרים תסמיני חולי אצל בעל החיים, דוגמת חוסר מנוחה, חוסר בתאבון, תנועה מוגבלת, מדובר במצב הדורש אבחנה רפואית, אולם אין מדובר במקרה חירום. כדאי יהיה ליצור קשר עם הווטרינר המטפל, לתאר לו את התסמינים ולהיוועץ בו, ולתאם תור לביקור קרוב. לעומת מקרים אלו, קיימות סיטואציות בהן גם באמצע הלילה או במועדי חג ושבת, מומלץ יהיה להבהיל את בעל החיים אל המרפאה, לאבחון ולטיפול ראשוני.

בין האירועים המצריכים שירותי ווטרינר חירום:

קושי נשימתי- בעלי חיים נוטים לצנן את עצמם בהתנשפות תוך הוצאת הלשון- אין הדבר מעיד על קושי נשימתי אלא על תגובתם למזג אוויר חם. לעומת זאת, אם חיית המחמד מתנשפת נשיפות קצרות, מראה תסמינים דוגמת שיעול, קולות חנק, חזה עולה ויורד בקצב מהיר- הדבר עשוי להעיד על מצוקה בנשימה ומצריך שירותי ווטרינר חירום 24/7. נשיכה- במידה והכלב או החתול היו מעורבים בתגרת רחוב, בין אם בן מינם ובין אם בעל חיים אחר, וניכרים עליו סימנים של נשיכה פתוחה, עשוי הדבר להעיד על פגיעה בווריד או בעורק, חשש לזיהום ולהעברת מחלות וכן להתפתחות של נמק. עלול להיגרם זיהום כתוצאה מהנשיכה עקב החיידקים המצויים בשיניים של החייה הנושכת. הכשה של נחש- כלבים וחתולים אוהבים לשוטט בחוץ, לרחרח ולהכיר את סביבתם. בעונת הקיץ החמה הרגל זה עשוי להיות בעוכריהם, כאשר קיים ריבוי של נחשים היוצאים ממחבואם ומגיבים בתוקפנות לאורחים ולמשוטטים בסביבה. הכשה של נחש עשויה לסכן מאוד את חיות המחמד, ובמקרה של סימני הכשה, נפיחות בולטת בפנים או על הגפיים, חשוב להגיע בהקדם לרופא ווטרינר. דימומים- דימום בלתי פוסק, גם אם חלש, מכל סיבה שהיא מחייב את עצירת הדימום והגעה מהירה לשירות רפואי, למנוע אובדן דם מסכן חיים. תאונת דרכים- במידה ובעל החיים נפגע בתאונת דרכים, גם במידה ולא ניכרות פגיעות חיצוניות, חשוב להגיע לבדיקה כוללת ומקיפה, לאיתור דימומים פנימיים אשר עשויים להיגרם מחבטה בעוצמה שכזאת, שברים, או סדקים. במידה ומדובר בבעל חיים עצמאי אשר משוטט בחוץ, ומראה התנהגות חריגה: סימני כאב, משיכת רגל, בהלה וחשש מפני רעשים או תנועה פתאומית, הדבר עשוי לאותת על מעורבותו בתאונת דרכים או באירוע טראומטי אחר, וצורך בבדיקת וטרינר. טיפ: במקרה של תאונת דרכים הרימו את בעל החיים בשמיכה על מנת להקל על כאבו.