top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תMORAN FARHI

מזונות רעילים לכלבים וחתולים

עודכן: 2 ביוני 2022




היכרות עם סוגים שונים של מזונות רעילים לכלבים וחתולים היא הדרך הכי טובה למנוע את החשיפה אליהם מצד בעלי החיים. בנוסף, כדאי גם לדעת מה לעשות במידה ובכל זאת הכלב או החתול אכלו משהו רעיל


גידול חיות מחמד יכול להיות משימה מורכבת. מצד אחד, כולנו רוצים שלחיות המחמד שלנו יהיו את התנאים הכי טובים ולכן אנו גם משקיעים ברכישת מאכלים בריאים. מצד שני, החתולים והכלבים לא תמיד שומרים על ההנחיות ולעיתים קרובות צורכים מזונות לא מומלצים.


הנה למשל כמה סוגים שונים של מזונות רעילים לכלבים וחתולים, שאותם כדאי להכיר על מנת למנוע חשיפת יתר אליהם מצד בעלי חיות מחמד:


א. שוקולד – כמעט כל מי שמגדל כלב או חתול יודע שאסור להם לאכול שוקולד. זה אולי נשמע מוזר, אולם שוקולד מריר ושוקולד לאפייה מכילים אחוז גבוה מאוד של מוצקי קקאו רעילים. אם לא בטוחים האם זה הכלב או החתול אכלו שוקולד, אפשר לבדוק את התסמינים השכיחים: נשימות מהירות, הקאות ושלשולים.


ב. בצל ושום – סוג אחר של מזון רעיל יכול להיות בצל או שום. על פניו יש הבדל בין בצל ובין שום, אבל אפשר גם להבין את הקרבה המסוימת שיש ביניהם. מבחינת המרכיבים, בצל ושום מכילים חומר שגורם נזק חיצוני לכדוריות הדם האדומות, התפתחות אנמיה, צהבת, הקאות ושלשולים.


ג. ענבים וצימוקים – ענבים וצימוקים מסוכנים לכלבים וחתולים מכמה סיבות. קודם כל, הצורה שלהן עלולה לגרום לחנק. שנית, יש בענבים וצימוקים מרכיב שעלול לגרום להופעת כשל בכליות. אז נכון שלא ממש ברור אצל איזה כלבים מופיע כשל כזה בעקבות אכילת ענבים וצימוקים ואצל איזה לא, אבל אפשר או לבדוק את זה מול וטרינר או פשוט למנוע מהם לצרוך אותם.


ד. מוצרי חלב – מזונות רעילים אחרים שמוכרים לרוב בעלי הכלבים או החתולים הם אלו שמבוססים על חלב. מוצרי חלב גורמים שלשולים, מערערים את מערכת העיכול ואף גורמים להקאות. הטעות הנפוצה מייחסת לחתולים למשל אהבה למוצרי חלב, בעוד בפועל הם בכלל לא מומלצים עבורם – למעט גבינת קוטג' שדלה יחסית בלקטוז.


מה עוד גורם הרעלות אצל כלבים או חתולים?

התפקיד של בעלי כלבים או חתולים הוא בין היתר להיות ערניים לכל מה שעלול להיות מסוכן עבורם. בהקשר הזה, צריך לציין הרעלות נפוצות שהן לא ממוצרי מזון אלא מבוססות על צריכת אלכוהול או מריחואנה. בנוסף, חתולים למשל מאוד רגישים לחומר הפעיל בכדורי אקמול ובכל מקרה אין לתת לחיות מחמד אף סוג של תרופה לפני שמתייעצים עם וטרינר.


לסיכום, מזונות לא בריאים הם חלק מהסביבה של כלבים וחתולים ולכן יש להשגיח עליהם. יתרה על כך, יש מקרים שבהם אותם מזונות כבר הופכים להיות מאוד מסוכנים עבורם.

9 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page