top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תMORAN FARHI

סירוס ועיקור- למה זה חשוב




סירוס ועיקור של כלבים וחתולים טומנים בחובם יתרונות רבים, הן בהיבט ההומני והסביבתי, הן בהיבט הבריאותי והן בהיבט ההתנהגותי.


צער בעלי חיים

עשרות אלפי כלבים וחתולי רחוב מורדמים בכל שנה על ידי עמותות, בשל חוסר היכולת לטפל בהם ומיעוט בבתים מאמצים. בנוסף לזאת, מספר לא ידוע של כלבים וחתולים מוצאים את מותם ברחוב, בקרבות ומאבק על אוכל, בתנאי מזג אוויר קשים וממחלות והזנחה. סירוס ועיקור של הכלבים והחתולים הוא בבחינת מעשה הומני שנועד לצמצם את התופעה הכואבת ולמנוע סבל בקרבם.


בריאות

מבחינה בריאותית, נמצא כי סירוס של כלבים וחתולים זכרים מפחית את הסיכוי למחלות בניהן: דלקת הערמונית, סרטן הערמונית, דלקת אשכים ומחלות מין אשר מועברות בהזדווגות.


עיקור כלבות וחתולות מפחית משמעותית את הסיכויים למחלות סרטן העטינים, דלקות רחם וזיהומים בשחלות.


השפעה התנהגותית

כלבים וחתולים זכרים אשר אינם עוברים תהליך של סירוס ומגיעים להתבגרות מינית, יגלו תוקפנות, עשויים להיות מעורבים בתגרות רחוב, נוטים לברוח לבעליהם ופחות נוחים לשליטה. תהליך הסירוס, שכולל פעולה של הסרת האשכים, מדכא למעשה את הטסטוסטרון המניע אותם ואת הצורך המיני, והופך אותם לנוחים יותר לשליטה, צייתנים ורגועים.


גם ההתנהגות של הנקבות הבלתי מעוקרות בתקופת הייחום אינה פשוטה להכלה, כאשר הן מרבות ליילל ולהימלט, אוספות סביבן זכרים מן הרחוב, ומותירות שובל דם וריח לא נעים בבית. תהליך העיקור כולל ניתוח פשוט להסרת הרחם, שמונע את כל הללו.


כלכלית

הליך ההיריון של כלבה/חתולה הוא מורכב ועשוי להצריך טיפול רפואי יקר.

נוסף לזאת, בעלי חיים מעוקרים זוכים להנחה משמעותית ברישום הרישוי, האחזקה והחיסונים ברשויות המקומיות.


מתי מומלץ לבצע את העיקור/ סירוס?

ככלל, אין לבצע את הסירוס או העיקור בטרם הגיע בעל החיים לבגרות, בגיל כשישה חודשים. בשלב זה מומלץ להיוועץ בווטרינר, על פי קצב ההתפתחות ומצבו הבריאותי של הכלב או החתול, על מנת לקבוע יחד מהו המועד המתאים ביותר. הליכים אלו הם הליכים כירורגיים וחשוב לבצע אותם כאשר הכלב או החתול במצב בריאותי תקין בלבד.


מהו מועד ההחלמה הנדרש?

זמן ההתאוששות הראשוני הוא כיממה, בהם הכלב/החתול מתאוששים מחומרי ההרדמה ועשויים להיות ישנוניים.


ההחלמה הנדרשת בעיקור ובסירוס היא לפני הכל החלמת החתך והתפרים, כאשר יש צורך להקפיד שלא יפתחו את התפרים ויפגעו בעצמם. את הפצע יש לחטא לאורך מספר ימים, ולהקפיד שאינו מפריש נוזל מוגלתי. סך הכל מדובר בהחלמה קלה ופשוטה בת ימים אחדים.

8 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page